Maak je tankstation toekomstbestendig door digitalisering

Ken je klant

De noodzaak om je tankstation of carwash toekomstbestendig te maken, is relevanter dan ooit. En daar speelt innovatie én digitalisering uiteraard een belangrijke rol bij. De afgelopen maanden hebben we nieuwe digitale oplossingen sneller omarmt dan de afgelopen 2 jaar. Deze digitalisering en de veranderende verwachting van de klant vragen om nieuwe oplossingen.

Het veranderende klantgedrag zorgt voor een onvoorspelbare markt. Het kennen en erkennen van je klant is belangrijker dan ooit, en zal de komende jaren alleen nog maar belangrijker worden om succesvol in te spelen op de wensen van je klant. Juist als je wilt innoveren en je onderneming toekomstbestendig wilt maken, moet je weten wie je klanten zijn. Waarom komen ze naar je locatie? Welke producten nemen ze af? Waaraan hebben ze verder behoefte? Dit zijn stuk voor stuk vragen die van groot belang zijn bij het uitstippelen van je koers.

We zien dat partijen die al bezig waren met digitalisering de afgelopen maanden vruchten hebben geplukt van hun eerdere werk. Doordat zij inzicht hebben in het verschuivende klantgedrag is het makkelijker om de juiste keuzes te maken. Hoe ziet jouw klantgedrag eruit? Zijn jouw klanten minder vaak gekomen? Komen ze helemaal niet meer of alleen voor een shop aankoop? Het analyseren van deze klantdata helpt ondernemers vooruit.

Dit artikel is verschenen in inNOVE magazine in december 2020.

Lees ook

Veilig onbemand LPG tanken, het kan!

In Ierland mag er zonder toezicht geen Euro95 getankt worden. Een slimme, technologische toepassing heeft hier verandering in gebracht. Inmiddels kan er al meer dan tien jaar veilig en volgens de wet- en regelgeving onbemand Euro95 getankt worden. Sinds de invoering van de nieuwe omgevingswet zou het op papier in Nederland ook mogelijk moeten zijn voor LPG. Maar waarom zijn er nog geen onbemande LPG-tankstations?

Lees blog

Security by design

Design is een hoge prioriteit geworden voor succesvolle bedrijven. Ik heb het niet over hoe iets eruit ziet, maar meer over hoe we interacties kunnen opzetten. Of dat nu een stukje software is of een systeem. Kijken naar sterk presterende bedrijven kan getuige zijn van een sterke design-leadstrategie. Denk aan Apple, Nike, Coca-Cola etc. Voor BigBrother heeft design echter twee kanten; essentieel is de interactie met onze systemen, maar cruciaal is de beveiliging die in dat ontwerp is verweven.

Lees blog