Stuurloos in een zee van data
Overal hoort u hetzelfde, big data is het nieuwe goud! We kunnen het gedrag van mens en machine op de voet volgen doordat iedere onderneming dagelijks grote hoeveelheid data verzamelt. Om al deze data om te zetten naar waardevolle informatie, zelfs met de nieuwste techniek en algoritmes, is er nog altijd veel menselijk denkwerk nodig. U wilt immers in staat zijn om concrete actiepunten te destilleren uit een zee van data. Hoe gaat u dat doen?
Technologie zorgt voor een beter tankstation
De processen op een tankstation zijn ideaal om data te verzamelen. Auto’s zijn bijvoorbeeld aan de hand van kentekens te herkennen. Hoe zet u de data die u verzamelt om naar inzichten die u verder helpen met uw business. U wilt immers van één toegankelijk punt de inzichten krijgen die één op één te vertalen zijn naar acties. In de afgelopen jaren heeft BigBrother zich gespecialiseerd in het samenbrengen van veel verschillende datasets en technieken om deze om te zetten in waardevolle informatie. Met decennialange intensieve samenwerking met de businessverantwoordelijkheden wordt er begrepen welke acties ervoor de pomphouders relevant zijn om hun onderneming te verbeteren. Hieronder volgt een voorbeeld hoe je een business verbeteractie kunt halen uit data die ieder pomphouder tot zijn beschikking heeft.
Actiepunten koppelen aan data
Iedere pomphouder heeft vanuit zijn systemen de data beschikbaar hoe snel vertankingen per pomp plaats vinden. Hoe cool zou het nu zijn als je met één klik inzicht zou kunnen krijgen hoeveel meer inkomsten je zou kunnen genereren op basis van deze data? Op basis van jaren aan historische data, verschillende bronnen en inzichten in klantgedragingen en pompkarakteristieken zijn we in staat om aan te geven hoeveel omzet er is te winnen door bijvoorbeeld aan te geven dat er filters vervangen moeten worden of door klanten te assisteren bij hun vertankingen.
Getting started
Iedere ondernemer moet eerst duidelijk hebben wat zijn business doelstellingen zijn. Vervolgens is het zaak om u te verdiepen in welke producten en partijen op de markt zijn, die op basis van (beschikbare) data de inzichten kunnen leveren die tot de gewenste business acties leiden. Een pomphouder wilt immers ontzorgt zijn als het gaat om complexe data-analyses en toch volop de voordelen ervaren van de nieuwe innovaties.